آموزش دفاع شخصی

کلاس آموزش دفاع شخصی دوره تخصصی دفاع فردی در تهران

کلاس آموزش دفاع شخصی دوره تخصصی دفاع فردی در تهران

کلاس آموزش دفاع شخصی دوره تخصصی دفاع فردی در تهران

کلاس آموزش دفاع شخصی دوره تخصصی دفاع فردی در تهران

کلاس آموزش دفاع شخصی دوره تخصصی دفاع فردی در تهران

مهارت دفاع شخصی
مهاجم را بغل نکنید برای دفاع با او کشتی نگیرید زیرا اگر مرد قوی و بزرگ باشد شما را به زیر دست و پا له خواهد کرد زیرا دفاع شخصی کشتی نیست شما باید از مهاجم فاصله بگیرید اگر شما کوچکتر از مهاجم هستید نترسید تمام حواستان را جمع کنید و از تمامی علم خود استفاده کنید.


بایگانی

عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل

دفاع شخصی آموزش دفاع شخصی | سه شنبه, ۸ بهمن ۱۳۹۸، ۰۴:۰۰ ب.ظ

تردمیل یکی از تجهیزات ورزشی است که مورد استقبال بسیاری ز ورزشکاران قرار می گیرد، اما استفاده بیش از اندازه از تردمیل خطرتی دارد که در ادامه به آن اشاره می شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت سیمرغ، اکثریت کاربران تردمیل برای لاغری و تناسب اندام از آن استفاده می کنند‌ ،‌ گروهی هستند که خیلی زود می خواهند لاغر شوند و بی مهابا از تردمیل استفاده می کنند و این موضوع موجب می ‌شود تا فرد در معرض آسیب قرار بگیرد.

اصولا هر حرکت تمرینی که بدون آمادگی جسمانی و با شدت زیاد در مدت زمان کم انجام گیرد، موجب بروز آسیب ورزشی می‌شود. زانو بیشترین جایی است که هم در معرض آسیب می باشد و هم نقطه ‌ای از بدن ،که بیشترین بار و وزن را تحمل می‌ کند، و هنگامیکه در مدت زمان طولانی، فشار زیادی به آن وارد شود، دچار تغییرات شبیه آرتروز میشود، یعنی غضروف آن ساییده شده و درد و مشکلات دامنه حرکتی مفصل به وجود می‌آید.

از دیگر مشکلاتی که ممکن است تردمیل برای بدن به وجود آورد، آسیب عضلات اندام تحتانی علی الخصوص پشت ران، ران و ساق پاست؛ این موضوع هم به دلیل کار کشیدن بیش از حد از عضلات هنگام کار با تردمیل است زیرا هنگام کار با تردمیل، مسافت پیموده شده از نظر ظاهری مخفی می ‌ماند به همین دلیل مقدار شدت ورزش و مسافت پیموده شده، کمتر از حد واقعی تخمین زده می‌ شود . با شدت بیشتر ورزش، فرد بیشتر در معرض آسیب قرار می‌گیرد.

یکی دیگر از آسیب هایی که ممکن است توسط تردمیل به بدن وارد شود، استفاده از آن با شیب می باشد . افرادی که از انواع شیب‌ دار آن به شکل نا مناسبی استفاده می‌کنند، هم به آسیب مفاصلی مثل مفصل لگن و مچ پا و زانو دچار می شوند و هم به شکل غیر ارادی شدت ورزش کردن را بیشتر می‌ کنند و به خود آسیب می زنند.

هنگامی که شیب یا سرعت تردمیل مناسب نباشد، ممکن است با فشار بر دستگاه قلبی -عروقی، باعث بروز عوارض قلبی مانند اختلال خون رسانی به قلب و حتی سکته قلبی بشود؛ سرعت زیاد و نامناسب با وضعیت آمادگی جسمانی فرد، موجب زمین خوردن و یا بدتر شدن وضعیت بیماری او می‌شود.

در ضمن پیش از استفاده از تردمیل کاربر باید مطلع شود که دچار مشکلات ارتوپدی هست یا نه تا مشخص شود مجاز به استفاده از تردمیل می باشد یا خیر و یا با چه سرعتی می‌تواند از این دستگاه استفاده کند.

توصیه می شود با متخصص فیزیوتراپی برای استفاده از تردمیل مشورت نمایید.


 

 

 

نویسنده: علی نیازی

منبع: سلامت نیوز

  • دفاع شخصی آموزش دفاع شخصی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی