آموزش دفاع شخصی

کلاس آموزش دفاع شخصی دوره تخصصی دفاع فردی در تهران

کلاس آموزش دفاع شخصی دوره تخصصی دفاع فردی در تهران

کلاس آموزش دفاع شخصی دوره تخصصی دفاع فردی در تهران

کلاس آموزش دفاع شخصی دوره تخصصی دفاع فردی در تهران

کلاس آموزش دفاع شخصی دوره تخصصی دفاع فردی در تهران

مهارت دفاع شخصی
مهاجم را بغل نکنید برای دفاع با او کشتی نگیرید زیرا اگر مرد قوی و بزرگ باشد شما را به زیر دست و پا له خواهد کرد زیرا دفاع شخصی کشتی نیست شما باید از مهاجم فاصله بگیرید اگر شما کوچکتر از مهاجم هستید نترسید تمام حواستان را جمع کنید و از تمامی علم خود استفاده کنید.


بایگانی

راهنمای ضربه با آرنج در دفاع شخصی

دفاع شخصی آموزش دفاع شخصی | سه شنبه, ۱۷ دی ۱۳۹۸، ۱۲:۴۶ ب.ظ

انواع ضربات آرنج

 

چگونه از آرنج مان در دفاع از خود استفاده کنیم؟

خوردن آرنج در صورت حتی تصورش از مشت خوردن هم ترسناک است.ضربه با آرنج با توجه به نحوه ی برخورد می تواند باعث غش کردن شود یا زخم های عمیقی به وجود آورد. زمانی که به کسی مشت می زنید ، اگر تکنیک مشت زنی شما بی نقص نباشد ممکن است باعث شکستگی استخوان های کوچک دستتان شود . ولی در عوض آرنج از مجموعه ای از استخوان های بزرگ و انعطاف پذیر تشکیل شده است. بنابرین وقتی با آرنج به کسی ضربه می زنید کسی که باید نگران شکستگی استخوان باشد طرف مقابل است.
مشکلی که  وجود دارد این است که در هنرهای رزمی ضربه های آرنج متعدد و مختلفی تدریس می شود ، در حالی که بیشتر آنها امتحانشان را پس نداده اند.خوشبختانه ما می توانیم با نگاه به ورزش هایی مثل موی تای و MMA(هنرهای رزمی ترکیبی) ببینیم برخورد ضربه آرنج باعث چه اتفاقی می شود و بهترین راه برای زدن این ضربه چیست.

1-ضربه افقی

 

در این نوع ضربه شما آرنجتان را موازی با زمین حرکت می دهید و اگر هدفتان زدن ضربه ی سنگین به طرف مقابل باشد ، با جلوی آرنج و اگر قصد زخمی کردن کسی را دارید با نوک آرنج باید ضربه بزنید.این ساده ترین ضربه آرنج برای آموزش دادن است ، پس خوب است که با آن شروع کنیم.این ضربه برای فاصله نزدیک (فاصله مناسب برای زدن یک ضربه هوک یا کمتر) مناسب است. بهتر است شما با یک دست سر طرف مقابل را کنترل کنید.فقط یادتان باشد که حتما دست دیگرتان را بالا نگه دارید زیرا وقتی فاصله شما با طرف مقابل در حدی است که می توانید او را با آرنج بزنید پس این شرایط برای او نیز وجود دارد.

۲-ضربه رو به پائین با آرنج

 

در این ضربه آرنج شما تقریبا با زاویه ۴۵ درجه پائین می آید ، که این باعث تقویت شدن شدت ضربه می شود چون علاوه بر تاثیر چرخش بدن شما روی ضربه ، جاذبه زمین هم روی شدت ضربه تاثیر می گذارد.آموزش این ضربه نسبت به ضربه افقی مقداری پیچیده تر است ، چون بازیابی موقعیت آرنجتان بعد از این ضربه نیاز به هماهنگی بیشتر بدن با ذهن دارد ، اما این مهارت آن قدر ارزش دارد که برای تسلط بر آن تمرین کنید.این ضربه می تواند باعث ایجاد یک زخم بزرگ بر روی صورت شود. این ضربه همچنین در مسابقات هنرهای رزمی ترکیبی استفاده می شود.

۳-ضربه به سمت بالا

 

 

این ضربه شبیه ضربه Uppercut(مشت زدن به زیر چانه در ورزش هایی از قبیل بوکس و …) است منتها با سطحی به شدت محکم تر. در این ضربه باید دستتان را کاملا به سمت بالا حرکت دهید (هرچند که برخی افراد به اشتباه با زاویه کمی دستشان را حرکت می دهند) در این ضربه دستتان در کنار سرتان به عقب کشیده می شود شبیه زمانی که موهایتان را به سمت عقب شانه می کنید.
در این ضربه معمولا پائین چانه نشانه گرفته می شود که یکی از سه نقطه مهمی است که معمولا باعث ناک اوت شدن افراد می گردد.مانند حالت های قبلی دستتان را بالا بگیرید و در مقابل هر ضدحمله ای از خودتان دفاع کنید.

۴-ضربه نیزه ای

ضربه ی نیزه ای به شدت شبیه ضربه به سمت بالا با آرنج (مورد۳) است، اما سازکار و قدرت این ضربه کاملا متفاوت است.در این نوع ضربه شما آرنجتان را به سمت نقطه ای که می خواهید به آن ضربه بزنید خم می کنید ، و سپس آرنجتان را به مانند نیزه به سمت سینه ، شانه ، بینی و یا صورت طرف مقابل پرتاب می کنید.این نوع از ضربه با آرنج به وفور در هنرهای رزمی فیلیپین و اندونزی یافت می شود ، اگرچه در این هنرها معمولا از دست دیگر به عنوان پشتیبان دست اول و یا برای پرت کردن حواس طرف مقابل استفاده می شود در حالی که در اینجا به مانند بوکس تایلندی از دست به عنوان محافظ صورت استفاده می شود.

۵- ضربه آرنجِ در حال سقوط

 

این ضربه معمولا در ورزش موی تای برای ضربه زدن به بالای سر ، گردن و استخوان ترقوه استفاده می شود. در این ضربه قدرتمند نیروی بازو با جاذبه زمین ترکیب می شود و با نوک آرنج بر سر رقیبان نگون بخت فرود می آید.تکنیک اصلی در این روش این است که که تا جایی که ممکن است ضربه آرنجتان باید غیرقابل پیش بینی باشد. شما قرار نیست مانند کاراته کاران ۴ تکه یخ را خرد کنید ، شما قرار است بدون جلب توجه طرف مقابل با تمام قدرت با آرنجتان ضربه ای به طرف مقابل بزنید.
این ضربه که به نام ضربه ۱۲به۶ (ساعت ۱۲ به ساعت ۶) معروف است در ورزش ufc ممنوع شده است ، که قانون مسخره ای است زیرا با وجود این که حرکت خطرناکی است ولی تکنیک های به مراتب خطرناک تری وجود دارد که در زمین هشت ضلعی این ورزش اجرا می شوند و قانونی هستند.

۶- ضربه معکوس

 

با استفاده از پشت آرنج به صورت طرف مقابل ضربه وارد می شود.برای مثال در زمانی که از پشت قصد گرفتنمان را دارند یا برای جبران مشت یا آرنجی که به هدف برخورد نکرده است.با وجود این که در موی تای یا هنرهای رزمی ترکیبی در ۹۹ درصد زمان مسابقه حریف در جلوی شماست، اما این امر متداولی است که مبارز سعی کند در نقطه کور شما قرار گیرد. و در مبحث دفاع شخصی بسته به شرایط متفاوت باید تکنیک های مختلفی را اجرا کنیم. به این خاطر بلد بودن ضربه معکوس با آرنج در شرایط مهارتی مهم و مفید است ، چه حریف جلو شما باشد و چه در پشت سر شما.

۷-ضربه با آرنج به صورت چرخشی

 

اگر این ضربه به خوبی فرود بیاید به احتمال زیاد حریف شما ناک دان و ناک اوت می شود.این حرکت تقریبا به عنوان یک حرکت چرخشی پشتیبان برای حرکات دیگر شناخته می شود. از آنجا که برای انجام این حرکت لازم است رویتان را برگردانید ، لازم است قبل از انجام آن با رقص پا یا تظاهر به انجام کاری دیگر برای خود زمان بخرید ، بنابرین نباید فقط در جای خود بایستید. همچنین باید یک نقشه پشتیبان برای برگشتن به موقعیت خوبتان داشته باشید تا پس از ضربه چنانچه ضربه برخورد نکرد و یا خواستید حمله را ادامه دهید توانایی انجام این کار را داشته باشید.چیزی که گفته شد ، بسیار در دعواهای خیابانی حائز اهمیت است ،یعنی رقیبان شما همیشه دعوا را در حالی که جلوی شما ایستاده اند آغاز نمی کنند پس سرعت عمل ، تعادل و هوشیاری نسبت به فضای اطراف بسیار مفید است. شما باید  قدرت زیاد و توان از میدان به در کردن رقبا را به دست آورید. و دلایل زیادی وجود دارد که با تمرین کردن بر سایر آرنج ها مسلط شوید.

 

 

 

 

نویسنده: علی نیازی

منبع: https://www.defashakhsy.com/

  • دفاع شخصی آموزش دفاع شخصی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی